آنچه باید درباره ایمپلنت فوری بدانید

ایمپلنت یک درمان ایده آل و همیشگی برای افرادی است که به سلامت و زیبایی دندان های خود اهمیت می دهند. در این روش از یک پست تیتانیومی به عنوان پایه استفاده می شود که درون استخوان فک جای می گیرد و عملکردی شبیه به ریشه دندان دارد تا بتواند به خوبی از تاجی که پس از جوش خوردن برروی آن قرار داده می شود، نگهداری نماید. به طور معمول پست ها باید چندین ماه در استخوان فک بمانند تا به خوبی جوش بخورند. در صورتی که پست های تیتانیومی به فک جوش نخورند، امکان اینکه این درمان با شکست مواجه شود به شدت افزایش می یابد. پس از اینکه پایه به خوبی جوش خورد، لثه مجدد شکاف داده می شود تا تاج دندان بر روی آن قرار گیرد.

اگر چه هزینه و زمانی که در این روش صرف می شود، بیش از بریج است، اما قطعاً با مطلوب ترین نتایج همراه خواهد بود. یکی از مسائلی که برای بیماران کمی آزاردهنده است مدت زمانی است که مجبورند بدون تاج دندان منتظر عمل جوش خوردن پایه به استخوان فک بمانند. این مشکل در زمانی که دندان از دست رفته جزء دندان های پیشین باشد، افزایش می یابد. همین طولانی بودن پروسه قرارگیری روکش برروی پایه در این درمان بسیاری از افرادی را که قصد دارند دندان پیشین خود را ایمپلنت کنند، منصرف کرده و ترجیح می دهند با انتخاب بریج، در مدت زمانی کوتاه تر صاحب دندانی زیبا شوند.

ایمپلنت فوری یک راهکار مناسب برای این دسته از افراد است که با کمک آن می توان ضمن انتخاب بهترین و به روزترین شیوه درمان دندان، دیگر نگران جای خالی ناشی از دندان های از دست رفته نبود.

ایمپلنت فوری چیست؟

این شیوه درمانی که این روزها با استقبال بسیار خوبی هم از سوی بیماران مواجه شده است، یک روش مطلوب برای افرادی است که در روال جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک از وجود فضای خالی ناشی از دندان از دست رفته ناراحت هستند. در این روش پس از جای دادن پایه تیتانیومی در استخوان فک دیگر نیازی به صبر کردن های طولانی مدت نخواهد بود. جراح می تواند پس از طی شدن بازه زمانی 48 ساعته با قرار دادن تاجی موقتی بر روی ایمپلنت، زیبایی مطلوبی تا زمان جوش خوردن کامل پایه به استخوان فک ایجاد کند. پس از اینکه عمل جوش خوردن به درستی انجام شد، تاج موقتی با تاج دائمی جایگزین می شود. به طور کلی می توان گفت ایمپلنت فوری تفاوت های فاحشی با همان روش رایج ایمپلنت ندارد فقط به منظور افزایش رضایت مندی بیماران و برای زیبایی لبخند آنها از تاج موقتی استفاده می شود.

البته این را هم باید گفت که ایمپلنت های فوری، خاصیتی عملکردی هم دارند، یعنی می توانند با برقراری تماس با دندان های مقابل به بیمار در خوردن و جویدن هم کمک کنند. معمولاً ویژگی عملکردی ایمپلنت های فوری در زمانی که دندان های وابسته به ایمپلنت به صورت ردیفی در جلوی دهان قرار گرفته باشند، بیشتر کاربرد پیدا می کند. در این شرایط ایمپلنت های فوری توسط متصل کننده محکمی مثل دندان مصنوعی به یکدیگر وصل می شوند.

اگر قصد ایمپلنت دارید و تمایل دارید تا با ایمپلنت فوری جای خالی ناشی از دندان از دست رفته خود را به بهترین شکل پر نمایید، می توانید با متخصصان و جراحان ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا مشورت کنید. آنها وضعیت دهان و دندان شما را به خوبی بررسی کرده و به شما خواهند گفت که آیا گزینه مناسبی برای ایمپلنت فوری هستید یا خیر.