سفید کردن دندان ها

داشتن دندان های سفید و درخشان یکی از عواملی است که در شما احساس اعتماد به نفس به وجود می آورد و در روابط اجتماعی شما تأثیر بسیار مثبتی دارد. حتما مایل هستید بدانید با چه روش هایی می توان دندان ها را سفید و درخشان کرد. برای سفید کردن دندان ها از چند دسته روش های درمانی استفاده می کنیم:

روش های خانگی با مواد طبیعی:

در این روش ها از مواد طبیعی و اکثرا خوراکی استفاده می شود؛ موادی که معمولا در همه خانه ها پیدا می شود و حتی بلعیدن تصادفی آن ها خطری به دنبال ندارد. در اینجا به چند مورد از این روش ها اشاره می کنیم:

استفاده از آب لیمو ترش و جوش شیرین:

با مقدار کمی جوش شیرین و آب لیمو ترش می توانید کمی خمیر درست کنید و با آن مثل خمیر دندان معمولی مسواک بزنید. پس از این کار حتما دهان را با دقت آبکشی کنید. زیرا آب لیمو ترش یک ماده اسیدی قوی است و ممکن است تماس طولانی مدت آن با مینای دندان، باعث نازک شدن مینای دندان بشود.

استفاده از توت فرنگی:

می توانید توت فرنگی را له کرده و مثل خمیر دندان با آن مسواک بزنید.

استفاده از زغال اکتیو:

می توانید مسواک خود را مرطوب کرده و با پودر زغال اکتیو تماس دهید. سپس با آن دندان های خود را مسواک بزنید. زغال فعال روزنه های بسیار ریزی دارد که در تماس با دندان ها می تواند لکه های ناشی از جرم را به دام انداخته و از بین ببرد.

استفاده از روغن نارگیل:

روغن نارگیل را مثل دهان شویه در همه جای دهان بچرخانید و خارج کنید.

استفاده از سرکه سیب:

سرکه سیب یکی از بهترین سفید کننده های طبیعی دندان است. می توانید پس از مسواک زدن کامل و کشیدن نخ دندان از سرکه سیب مثل دهان شویه استفاده کنید و تأثیر فوق العاده آن را روی دندان های خود ببینید. سرکه سیب حتی می تواند لکه های ناشی از دود سیگار، که سرسخت ترین لکه ها هستند را هم تا حدودی از بین ببرد.

روش های خانگی سفید کردن دندان ها با محصولات شیمیایی:

در این روش ها از محصولاتی تجاری استفاده می شود که همگی آن ها دارای غلظت های مختلفی از ماده سفید کننده هیدروژن پروکسید هستند. محصولاتی مانند خمیر دندان های سفید کننده و نوار های سفید کننده از جمله این محصولات هستند. استفاده از این محصولات نیازی به تجویز پزشک ندارد.

روش های تخصصی سفید کردن دندان ها:

در روش های تخصصی سفید کردن دندان ها، دندان پزشک عمل سفید کردن را انجام می دهد و اگر هم در خانه این کار را انجام بدهید، باید طبق تجویز و دستور دندان پزشک باشد.

بلیچینگ

بلیچینگ یکی از متداول ترین این روش هاست که در مقایسه با سایر روش های تخصصی هزینه مناسب تری دارد. در این روش ژل مخصوص بلیچ روی دندان ها قرار می گیرد و باعث روشن شدن رنگ دندان می شود. بلیچینگ به دو روش خانگی و در مطب امکان پذیر است.

لمینیت یا روکش

لمینیت روش کامل و دائمی سفید کردن دندان هاست. در این روش پس از قالب گیری از دندان های شما، روکشی از جنس سرامیک یا ونیر کامپوزیت ساخته می شود که دندان ها را به طور کامل پوشش می دهد.امکان انتخاب رنگ روکش نیز در این روش وجود دارد.