علت هزینه های متفاوت در درمان ایمپلنت

خدمات دندانپزشکی و به ویژه ایمپلنت همیشه هزینه‌های زیادی را به بیماران متحمل می‌شوند. هرچه خدمات دندانپزشکی تخصصی‌تر باشند، بابت آن هزینه بیشتری نیز باید پرداخت شود. ممکن است گاهی با گرفتن قیمت از کلینیک‌های مختلف با تفاوت فاحش قیمت مواجه شوید که یکی از دلایل آن می‌تواند جنس ایمپلنت مورد استفاده باشد. بسته به این که ایمپلنت ساخت کدام شرکت باشد، ویژگی‌ها و قیمت مربوط به خود را دارد.

ایمپلنت مورد استفاده در کلینیک دیبا سوئیسی و یکی از بهترین انواع ایمپلنت در دنیا است که بیماران باید مطمئن باشند تا سال‌های سال صاحب دندان هستند و به جز در موارد خاص مانند وارد آمدن ضربه، نیاز به درمان مجدد نخواهند داشت. گاهی هزینه نکردن برای مسائل مهم درمانی ممکن است، خسارات جبران ناپذیری به بیمار بزند و بیمار را مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه‌تر در آینده کند.

با توجه به تغییراتی که ایمپلنت در کیفیت زندگی ایجاد می‌کند، هزینه‌ای که پرداخت می‌شود بسیار مقرون به صرفه است.

چه عواملی در تعیین قیمت ایمپلنت تأثیر گذار هستند؟

  • مهم‌ترین مسئله‌ای که در مورد این درمان باید مد نظر داشته باشید این است که ایمپلنت تنها باید توسط متخصص انجام شود و هر دندانپزشکی قادر نخواهد بود بعد از کاشت دندان بهترین نتیجه را عاید بیمار کند. متخصصان کلینیک دیبا از تکنیک‌های خاص برای کاشت استفاده می‌کنند تا بیمار کمترین عوارض را بعد از درمان داشته باشد.
  • مواد اولیه مورد استفاده در کاشت ایمپلنت بسیار گران قیمت هستند و همین مسئله موجب شده است که این درمان جزء درمان‌های پر هزینه محسوب شود.
  • پروتز ایمپلنت دندان با توجه به جنس ایمپلنت عوض می‌شود و قیمت آن تغییر می‌کند.
  • اگر با تشخیص متخصص لثه بیمار نیاز به پیوند استخوان داشته باشد، هزینه آن نیز جزء درمان ایمپلنت باید پرداخت شود. هزینه این بخش نیز به کیفیت استخوان، مقدار استخوان کافی و محل استخوان بستگی دارد.
  • یکی دیگر از مسائل تأثیر گذار در این درمان، کیفیت و اعتبار شرکت سازنده ایمپلنت است. بعضی از شرکت‌ها سالانه هزینه‌های زیادی را صرف پژوهش‌های مرتبط با ایمپلنت و همچنین به کار بردن تکنولوژی‌های جدید در این درمان می‌کنند که متعاقب آن، قیمت ایمپلنت دندان ساخت این شرکت‌ها بیشتر می‌شود. این شرکت‌ها بیشتر در کشورهای امریکا، سوئیس، آلمان و سوئد هستند، اما همه ایمپلنت‌های ساخت این کشورها از کیفیت بالا برخوردار نیستند.
  • روش قالبگیری روکش ایمپلنت و همچنین کیفیت و نوع آن بسیار در هزینه مهم است. برای قالبگیری از دو روش استفاده می‌شود که این دو شیوه تفاوت قابل توجهی در هزینه با هم دارند.
  • تجهیزات که در یک کلینیک وجود دارد همگی در خدمت بیماران هستند، به همین دلیل هر چه کلینیک به دستگاه‌های مدرن‌تری مجهز باشد، بیمار نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

پرداخت هزینه ایمپلنت به طور قسطی در کلینیک دیبا

به دلیل بالا بودن هزینه این درمان، انجمن‌های دندانپزشکی با همکاری وزارت بهداشت و درمان درصدد هستند تا بتوانند با استفاده از شیوه‌هایی این هزینه‌ها را کاهش دهند تا افراد بیشتری بتوانند از این امکان استفاده کنند.

یکی از راه حل‌هایی که برخی کلینیک‌ها مانند کلینیک دیبا برای بیماران در نظر گرفته‌اند، پرداخت مبلغ درمان به صورت قسطی و در چند در مرحله است که به این ترتیب بیمارانی که توان پرداخت هزینه به صورت یک جا را ندارند، می‌توانند آن را قسط بندی کنند.